Eindelijk, de lente is van start gegaan. De vogeltjes fluiten en de zon schijnt ietsjes harder. Gepaard met dit mooie weer staan er ook heel veel geweldige evenementen en festiviteiten voor jullie klaar. Deze prachtige maand begon met het geweldige paaskamp, maar de leiding heeft nog veel meer voor jullie in petto voor de maand april!
Ons gewelde paaskamp is passé composé. De takken hebben zich verspreid tot in de verste hoeken van de Vlaamse velden om er een topweek van te maken. Het enthousiasme van de leiding spatte ervan af en de kinderen zijn allemaal veilig en wel weer thuis geraakt.Onze seniors hebben echter de reis van hun leven meegemaakt. Met als eerste stop het pittoreske Podgorica en Budva in Montenegro, waar ze aan canyoning deden. Vervolgens trokken ze naar Mostar en Sarajevo. Daar gingen ze raften op de wilde rivieren van Bosnië.
Op zaterdag 27 april zal de rommelmarkt van de Pioniers zich plaatsvinden op het veld naast ons lokaal. Er zijn nog altijd plaatsen beschikbaar om al wat u niet meer nodig heeft te verkopen. Ook zal er een zomerbar voorzien worden met heerlijke zelfgemaakte drankjes en lekkere versnaperingen.
Enkele data om te onthouden:
- 27/04 : Rommelmarkt
- 04/05 : Naaikransje en Klusdag
- 04/05 : Balletjes in tomaat
- 11/05: Miss Kwis
- 01/07 - 12/07 Groot kamp - Han-sur-Lesse
Het comité heeft nieuwe bestuurders nodig! Ik val met de deur in huis omdat we op donderdag 2 mei onze jaarlijkse Algemene Vergadering houden, waar we de financiën goedkeuren en nieuwe bestuursleden aanstellen. Het enige wat je nodig hebt is een hart voor De Havik. Scoutservaring is zeker niet vereist. Nieuwe ideeën en veel schwung gezocht! Het bestuur van onze steun-vzw bestaat uit 22 ouders/sympantisanten en 6 leiding. Het mandaat is voor 2 scoutsjaren. Het bestuur komt (meestal) maandelijks op de eerste donderdag van de maand samen om onze werking te bespreken en belangrijke beslissingen te nemen. De eenheidsleiding geeft er ook een update wat dit de beste plaats is om met hen in gesprek te gaan over de scoutswerking. Meer info vind je hier
https://www.dehavik.be/comite/wat .
Interesse? -> mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .
Hierbij ook een warme uitnodiging voor onze algemene vergadering op donderdag 2 mei om 20u. Na de AV volgt een bestuursvergadering, dus ideaal om eens te proeven.
Schrijf ook al 4 mei in je agenda: naaikransje (dassen maken), klusdag (voorbereidingen grootkamp) én Balletjes in Tomatensaus in Take-Away!!
Sinds 1 januari 2023 gebruiken we een nieuw digitaal platform: keeo.fos.be. Helaas voorziet dit niet in de mogelijkheid om attesten te downloaden.
Gelukkig hebben onze IT-vrijwilligers dit probleem opgelost: www.dehavik.be/attesten. Op deze website kan u een aanvraag doen om aanwezigheidsattesten en fiscale attesten te downloaden. Nadien worden de documenten gegenereert en u per mail bezorgd!
Waarvoor dienen deze aanwezigheidsattesten?
De meeste mutualiteiten voorzien een terugbetaling van een deel van het kamp- en lidgeld. Om te bewijzen dat je effectief het deelgenomen hebt, breng je een "Bewijs van deelname aan een jeugdwerkinitiatief" binnen.
Waarvoor dienen deze fiscale attesten?
Voor kinderen tot 14 jaar kan je scoutskampen inbrengen in de belastingen. Zo'n fiscaal attest bevestigd dat u hebt deelgenomen aan de activiteit en volgt de strikte richtlijnen van de overheid.
Hoe ontvang ik de attesten?
Ga naar www.dehavik.be/attesten en ze worden automatisch opgestuurd via e-mail!.
Nog vragen?
Contacteer de eenheidsleiding!