Het is weer zover, op 5 april vertrekken we op paaskamp. Dit kamp gaat door van zaterdag 5 april tot woensdag 9 april, en zal doorgaan in de Hoge Rielen. Vanaf vandaag kan je uw kind hiervoor inschrijven op de gloednieuwe Keeo via de knop onderaan. Let op: je zal een nieuw account moeten aanmaken, meer info onderaan.
Let op: inschrijven voor dit leuke kamp sluiten reeds op vrijdag 14 maart.
De Hoge Rielen is een unieke locatie waar we om de twee jaar met alle takken naartoe gaan, wat het extra bijzonder maakt!
De terugkomst is gepland op 9 april:
We willen u ook graag vragen om de medische fiches en informatie over de eetgewoontes op Keeo in te geven. Dit is essentieel, omdat alle medische gegevens uit de oude Keeo niet werden meegenomen. Vergeet niet dat alle medicatie duidelijk gelabeld moet zijn en meegegeven moet worden aan de takleiding bij vertrek. Als u post voor uw kind heeft, kan dit ook meegegeven worden met de takleiding.
Later ontvangt u van de takleiding nog een e-mail met meer details over het thema, de specifieke vertrek- en aankomsttijden en eventuele bagagelijsten. Houd dus uw mailbox goed in de gaten!
Als laatste, zijn we nog opzoek naar ouders die ons willen helpen om de bagage van Bevers, Welpen en Wolven tot aan de Hoge Rielen te brengen. Aangezien zij ook met de trein zullen gaan. Wilt u ons hierbij helpen, gelieve dit dan aan te duiden bij het inschrijven, of een mailtje te sturen naar ons.
Met vriendelijke scoutsgroeten,
Eenheidsleiding 156e FOS De Havik
Op zaterdag 5 april vertrekken we samen op paaskamp naar De Hoge Rielen! De exacte uren en locaties worden later nog gecommuniceerd, maar noteer alvast dat we ’s ochtends vertrekken. Vergeet zeker geen lunchpakket mee te nemen voor de eerste dag. We blijven vijf dagen genieten van de natuur en toffe activiteiten en komen terug op woensdag 9 april.
Aandachtspunten bij vertrek:
Kleuren van de bagagelintjes:
Info over de aankomst:
Bevers, Welpen & Wolven : 16u15
JVG's, VG's & Pionier : 17u
Alle kinderen komen toe aan station De Pinte
De bagage van de Bevers, Welpen en Wolven worden opgehaald aan het station bij vertrek en terug afgezet bij aan het station bij aankomst.
Alvast bedankt aan de ouders die al hebben laten weten dat ze willen rijden voor de valiezen! We zijn echter nog op zoek naar enkele extra ouders, vooral voor de terugrit. Als u dit zou zien zitten, gelieve een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Beste ouders en VG’s,
In drie weken is het dan ein-de-lijk zover: PAASKAMP!(Thema : Verenigde Staten van Amerika). Het kamp gaat door van zaterdag 5 april tot woensdag 9 april. We zullen verblijven te Kasterlee op het geweldige domein “De Hoge Rielen” (Molenstraat 62, 2460 Kasterlee)
Zaterdag (5/04) spreken we af aan het station van De Pinte (kant Faunastraat/ Café Spoor 7) om 9u15 stipt met een rugzak vol cheeseburgers, goed humeur en cowboyhoed. Woensdag (9/04) spreken we terug af aan het station (aan dezelfde kant) om 17u en kunnen jullie de VG’s terug mee naar huis nemen.
!BELANGRIJK!: De VG’s moeten een lunchpakket meenemen voor zaterdagmiddag.
Wat zeker niet vergeten:
Tijdens het kan is de leiding steeds bereikbaar op het nummer +32 484 31 77 86 (Kauw/ Maxim Goossens).
Het belooft een “amazing and great” kamp te worden! Wij staan alvast aan te schuiven bij de McDonalds! Mochten er nog vragen zijn, aarzel niet en stuur mij een mailtje of berichtje!
Groeten en een stevige linker
Guitige Kauw/ Maxim Goossens
GSM : +32 484 31 77 86
E-MAIL: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken./ Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Hey hoi jvg’s!!
Het is bijna zo ver, jaja echt waar…PAASKAMP IS DAAR! De leidersploeg is alvast super enthousiast om te vertrekken, wij hopen jullie ook! Voor we kunnen vertrekken moeten we eerst nog wat info doorgeven aan jullie, dus lees deze mail zeker zorgvuldig. Dit jaar gaan we naar De hoge rielen! Joepieeee! Alle takken zullen hier naar toe gaan dus het wordt een groot feest, maar ook een hele organisatie.
1. Het vertrek
We spreken af met de jvg’s aan de achterkant van het station bij het oud politiekantoor 5/04 om 9u15. Wees optijd, want de trein wacht niet.
2. De bagage
Jullie zijn al wat ouder dus jullie worden ook verwacht om al jullie spullen zelf te dragen! Er zijn bedden aanwezig in het lokaal dus een veldbed of matje is niet nodig. Een slaapzak, bedovertrek en eventueel een kussen wel! Hou er dus rekening mee dat je je rugzak niet te zwaar maakt, want na de trein moeten we nog een heel eind stappen.
3. Lunchpakket
De kinderen worden allemaal verwacht een lunchpakket mee te doen zaterdag. We zullen samen een moment vinden om te eten, maar het is een lange treinrit dus een lunchpakket en water zijn zeker weten nodig!!
4. Medicatie, allergieën en eetgewoontes
Medicatie MOET genaamtekend worden! Zo kunnen wij met de leiding weten welke medicatie van wie is. Vergeet ook zeker niet de eetgewoontes en medische gegevens up-to-date te brengen in keeo.
5. Thema
Zoals jullie al weten werken we dit jaar met een rode draad. We zijn de rode draad heel erg goed aan het voorbereiden voor op paaskamp want we gaan hier mega zotte dingen mee doen.
Elk kamp heeft al het thema gehad van een feestdag dus dat wouden we nu zeker weer doen, maar omdat Pasen wel een beetje basic is hebben we iets zotter in gedachten, een thema dat eigenlijk helemaal niet past bij deze tijd van het jaar, maar dat maakt het juist grappig! Maak je klaar, want ons thema voor paaskamp is…KERSTMIS. Jaja je hoort het goed. Haal jullie kerstversiering en kerstmanpakkken maar terug boven, want wij vieren met z’n allen kerst op paaskamp!
6. Bagagelijst
Wat neem je mee? (Perfect uniform bij vertrek!)
- Voldoende (dikke) kleren voor 5 dagen (liefst kleren die tegen een stootje kunnen)
- Themakledij (kerst)
- Pyjama
- Feestkledij voor ons kerstfeest de laatste avond
- Toiletgerief (tandenbostel, tandpasta, douchegerief, borstel etc.)
- Extra schoenen (sneakers en eventueel pantoffels of slippers)
- Genoeg ondergoed!!
- Techniekenboekje (ga je zeker nodig hebben, als je dit nog niet hebt kan je dit nog kopen in het winkeltje)
- Je kind mag van ons wel een bal meedoen om te voetballen in de vrije momenten, maar het is zelf te dragen)
Wat neem je NIET mee
- Snoep à de leiding zal zelf genoeg snoep en frisdrank voorzien voor jullie
- Elektronica
7. GSM gebruik
Wij willen jullie allemaal ten strengste afraden om jullie gsm mee te doen, maar omdat wij snappen dat sommige van jullie hem moeten meenemen van jullie ouders om contact te houden, dus spreken we het volgende af: Jij/ je ouders kunnen je GSM afgeven bij de leiding op moment van vertrek. De leiding zal deze dan bijhouden en zorg voor dragen. Dan val je GSM dus ook onder onze verantwoordelijkheid. Jullie zullen bijna elke dag wel een momentje krijgen dan om even jullie GSM te checken, maar we willen zo weinig mogelijk GSM gebruik op kamp dus dit zal niet super lang zijn. Wil je hem liever zelf bijhouden? Ook goed, maar dan is het de verantwoordelijkheid van je kind. Kwijt of kapot is je eigen probleem dan. Wij zullen er zeker ook op toezien dat jullie niet teveel op jullie gsm zitten, en als je hem gebruikt op momenten dat je hem niet moet gebruiken of je zit er gewoonweg teveel op, dan pakken we hem af. Dat zijn onze voorwaarden.
We merken dat er tijdens de vergadering erg veel op GSM’s gezeten wordt en we willen dit vermijden op kamp. Neem je je GSM mee, dan mag er ook geen discussie zijn als we hem afpakken. Te veel is te veel.
8. Brieven
Wij raden aan om brieven op voorhand mee te geven met de leiding. Dat laat alles wat vlotter en makkelijker gaan. Schrijf zeker de naam van je kind op de brief en wanneer we hem moeten afgeven.
9. Terugkeer
Wij komen terug aan in de pinte op woensdag 9/04 om 17u.
Ook een dankjewel aan alle ouders die met de bagage willen rijden! Zo dat was het, veel info we know. Maar voor een goede organisatie moet er goed gecommuniceerd worden.
Wij kijken er alvast heel erg naar uit!
Kusjes
Vos en Saluki
Download hier de volledige checklist voor paaskamp: Bagagelijst iedereen.pdf Je kan deze printen en afvinken, ideaal om niets te vergeten!
Vergeet geen lunchpakket en drankje mee te geven voor de eerste middag. Zaterdagavond eten alle kinderen warm!
TIP 1: Geef Bevers t.e.m. Wolven een klein rugzakje mee voor het lunchpakket en een drankje. Dit kan handig meegenomen worden op de bus en trein. De VG's en Pioniers nemen al hun bagage mee op de trein.
TIP 2: Naamteken alles, maar écht alles! Elk jaar zijn er een berg verloren voorwerpen, voorwerpen met een naam worden véél sneller terug bezorgd aan hun eigenaar.
TIP 3 (voor de kleinsten): Je kan de kledij sorteren per soort in zakjes, dit maakt het voor de leiding gemakkelijker om de kinderen te helpen bij het aankleden. Je kan ook zakjes voorzien per dag, maar zorg dan voor reserves in een aparte zak, zodat we ook andere kleren kunnen aandoen bij natte kledij, een ongelukje,... Doe vooral waar je je goed bij voelt!
TIP 4 (voor de kleinsten): Maak je valies samen, of bekijk het zeker eens samen. Zo weten de kinderen zelf goed waar alles zit.
Aan bij vertrek. Zie www.dehavik.be/uniform.
Vergeet niet: we slapen in bedden en de Pioniers in bedbakken!
Kampeergerief (niet verplicht)
Voldoende speelkledij die vuil mag worden! De gebouwen worden verwarmd tot 19°C, dus voorzie extra truien.
We vertrekken met een paar bottines aan onze voeten!
Binnenkort is het weer zover: we gaan op paaskamp. Joepie!!
We gaan naar De Hoge Rielen (Molenstraat 62, 2460 Kasterlee) van 5 tot en met 9 april.
We gaan met de trein. We spreken af op zaterdag 5 april om 8u15 aan de voorkant van het station van De Pinte, in perfect uniform. Op woensdag 3 april om 16u15 komen we terug aan in het station van De Pinte. De bagage wordt naar de locatie gebracht, zodat de welpen hier niet mee hoeven te sleuren. U krijgt van ons bij vertrek een lintje dat u aan de bagage van uw kind moet bevestigen, zodat het duidelijk is dat de valies bij de welpen hoort. De welpen dienen wel een klein rugzakje mee te nemen op de trein met een lunchpakket voor zaterdagmiddag.
Alvast bedankt aan de ouders die al hebben laten weten dat ze willen rijden voor de valiezen! We zijn echter nog op zoek naar enkele extra ouders, vooral voor de terugrit. Als u dit zou zien zitten, gelieve een mailtje te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken." data-linkindex="0">Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Zorg ervoor dat de medische fiche op Keeo is ingevuld! U hoeft deze niet meer af te geven aan de leiding bij vertrek, maar controleer wel zeker of de medische gegevens en eetgewoontes nog up-to-date zijn! Indien uw kind medicatie nodig heeft, gelieve deze dan bij vertrek genaamtekend af te geven aan de leiding.
Het thema van ons paaskamp is …. JUNGLE!! Leg die verkleedkleren dus maar alvast klaar!
Vergeet niet om alle kleren van uw welp te naamtekenen!
Er zijn bedden aanwezig in het lokaal waar we verblijven dus vergeet niet om beddengoed en een kussensloop te voorzien! Een meer uitgebreide bagagelijst vind u onderaan deze mail.
Wil je graag een brief sturen naar je welp? Geef de brieven dan bij vertrek aan de leiding, met de naam van uw kind en de datum waarop de brief mag worden afgegeven.
Nog vragen? Aarzel zeker niet om mij te contacteren!
Stuur me een mailtje of berichtje naar 0493 33 43 64.
De leiding is volop bezig met de voorbereidingen en we hebben er al vast superveel zin in!!!
Vriendelijke groetjes,
Kaa
Bagagelijst
Bedovertrek + kussensloop
Slaapzak
Knuffel
Pyjama
Tandenborstel + tandpasta
Zeep + shampoo
Washandje + handdoek
Onderbroeken
Kousen
Genoeg T-shirts (deze kunnen wel al eens vuil of nat worden)
Warme truien
Broeken
Regenjas
Sportschoenen
Eventueel laarzen
Themakledij: jungle
Perfect uniform word aangedaan bij vertrek
Drinkfles + lunchpakket in apart rugzakje voor mee te nemen op de trein